Wyższy upload na VDSL, ETTH, FTTH
DK
2013-01-22 20:49:00 UTC
Za
http://www.telepolis.pl/wiadomosci/wyzszy-upload-na-laczach-nga-grupy-netia,2,3,27336.html

"Od połowy marca wszystkie główne profile usług na bazie NGA (czyli:
VDSL, ETTH, FTTH) w spółkach Grupy Netia (Netia, Internetia, Dialog),
zarówno dla obecnych, jak i nowych Klientów będą wyglądać tak:

do 20 Mb/s download, do 2 Mb/s upload,
do 50 Mb/s download , do 5 Mb/s upload,
do 100 Mb/s download, do 50 Mb/s upload.

Zmiana dotyczyć będzie usług dla klientów indywidualnych oraz małego i
średniego biznesu (SOHO/SME). Upload wzrośnie automatycznie i zmiana ta
nie wpłynie na wysokość miesięcznego abonamentu dla obecnych klientów.

[...]"
DK
2013-01-22 20:56:35 UTC
P.S.

Trzeba skomentować, że aż nie chce się wierzyć, że dla łącz domowych
100Mbps dadzą aż 50Mbps upload.

pozdr.
witek
a te 100/50 to w teorii czy praktyce?
witek
2013-01-22 21:21:02 UTC
Post by DK
P.S.
Trzeba skomentować, że aż nie chce się wierzyć, że dla łącz domowych
100Mbps dadzą aż 50Mbps upload.
a w wąchocku to ....

i ciekawe za ile.

i czy bedzie dostępne w wiecej niz jednym domu prezesa.
DK
2013-01-22 23:24:57 UTC
Post by witek
a te 100/50 to w teorii czy praktyce?
Bodajże pb158 ma obecnie opcję 100/4 na PON, więc myślę, że będziemy
mieli relację jak to w praktyce wyjdzie. U mnie w mieście Dialog nadal
oferuje max. 10Mbit i nawet VDSL-a nie ma.

pozdr.
witek
4 mnie nie interesuje. potrzebuje minimum 20.
DJ
2013-01-23 10:23:30 UTC
Post by DK
P.S.
Trzeba skomentować, że aż nie chce się wierzyć, że dla łącz domowych
100Mbps dadzą aż 50Mbps upload.
Pamiętajcie że oferta jest skonstruowana jako DO albo MAX. Co nie
znaczy że będzie zawsze i wszędzie.
Przecież 5 albo 10 też mieści się w definicji "DO 50".

Ja mam od niedawna na PON tzw "MAX20Mbit" down i 2MBit up, i
rzeczywiście tyle jest przez większość czasu.
Kiedy przy instalacji monterzy testowali łącze PON, to mieli 75Mbit
down i 15Mbit up, pingi rzędu 5-7ms. Test był wykonywany ich loginem,
czyli bez ograniczenia pasma.
--
DJ

pb158
2013-01-23 10:45:16 UTC
Post by DK
Bodajże pb158 ma obecnie opcję 100/4 na PON, więc myślę, że będziemy
Ma, sprawdzi i napisze :)

Chociaż z tego co wyżej napisał DJ, sprawdza się teraz te 75MBit jako
średni maks, w porywach miałem 79, ale nie oceniam tego jakoś negatywnie
bo w routerze mam kartę 100MBit, jak zwiększą upload podłączę się
bezpośrednio kartą 1G do modemu PON i wtedy dokładnie sprawdzę na
bezpośrednim połączeniu jak to leci.

PZDR
DK
2013-01-23 12:36:26 UTC
Kiedy przy instalacji monterzy testowali łącze PON, to mieli 75Mbit down
i 15Mbit up, pingi rzędu 5-7ms. Test był wykonywany ich loginem, czyli
bez ograniczenia pasma.
Czyli pewnie należy przyjąć, że realnie na PON dla opcji 100 upload
wzrośnie do 15Mbit. No tak właśnie te 50 wydawało mi się zbyt piękne,
żeby mogło być prawdziwe. Swoją drogą ciekawe skąd takie ograniczenie,
PON powinien być bardziej "wydajny", a na uploadzie Dialog/Netia
generalnie ma przecież luzy w szkielecie.

pozdr.
Mitar
2013-01-23 13:30:57 UTC
Post by DK
Bodajże pb158 ma obecnie opcję 100/4 na PON, więc myślę, że będziemy
Dialog oferuje jeszcze łącza 100 Mbit ?
Bo ze strony usunęli 100 i zostało tylko 50 i mniej.
pb158
2013-01-23 17:29:58 UTC
Post by Mitar
Dialog oferuje jeszcze łącza 100 Mbit ?
Bo ze strony usunęli 100 i zostało tylko 50 i mniej.
Mam łączę na firmę tam jest teraz oferta 10, 20 i Max, Max w moim
przypadku na światłowodzie to było 100 ( cennik dialnetu na stronie
dialogu ) pozycja na fakturze:

Abonament DialNet Mega Solo 100Mb netto 163,94 rabat 104,04 wartość
netto 59,90 zł do zapłaty + 23% VAT oczywiście

PZDR
DK
2013-01-23 19:03:33 UTC
Post by pb158
Post by Mitar
[...]
Ale rzeczywiście dobre pytanie, czy nowy klient może kupić łącze "do
100" na PON, bo wygląda na to, że nie może i teraz maksymalnie można
kupić "do 50".
Podpowiedź Dialog jeszcze istnieje i mogłaby udzielić wyjaśnienia w tej
kwestii?

pozdr.
pb158
2013-01-23 20:10:06 UTC
Post by DK
Ale rzeczywiście dobre pytanie, czy nowy klient może kupić łącze "do
100" na PON, bo wygląda na to, że nie może i teraz maksymalnie można
kupić "do 50".
Faktycznie w ofercie indywidualnej jest 50 a w firmowej został Max czyli
tyle ile lokalizacja daje, pytanie teraz podstawowe nie ma nigdzie opisu
, że po PON można tyle a tyle itd. chyba, że brać tutaj należy nie
wycofane cenniki DialNet.
Post by DK
Podpowiedź Dialog jeszcze istnieje i mogłaby udzielić wyjaśnienia w tej
kwestii?
Nie przeszkadzajmy podpowiedzi , uczy się pilnie niemieckiego, żeby
rozwiązać sprawę fritz boxów i sprawy VDSL2 z firmą AVM.
pozdr.
Mitar
2013-01-23 22:40:21 UTC
Post by pb158
Abonament DialNet Mega Solo 100Mb netto 163,94 rabat 104,04 wartość
netto 59,90 zł do zapłaty + 23% VAT oczywiście
Czyli masz łącze 100 Mbit za ~70 zł
Ja płacę tyle samo ( a nawet więcej - bo mam stały ip ) za łącze 50 Mbit.

btw.
Max prędkość ( pomijając cenniki ) ...
Na światłowodzie od Dialogu teoretycznie powinno się wyciągnąć 1 Gbit :P
Kiedyś nawet była taka "promocja" , że niby dają 1 Gbit za cenę 1 Mbit,
ale ze mną się nie skontaktowali pomimo wielokrotnego wypełniania
formularza na stronie.
Dużo stron trąbiło , że Dialog daje 1 Gbit , "a wyszło jak zawsze".
pb158
2013-01-24 09:45:02 UTC
Post by Mitar
Post by pb158
[...]
Też mam stały IP ale pokazałem tylko cenę łącza, ale to jest ta magia
słowa Max z promocji w danej lokalizacji, na PON maks jest 100 to mam 100.

PZDR
DK
2013-01-24 14:43:50 UTC
Post by Mitar
[...]
1Gbit to jest dzielony za pomocą splitera w najlepszym razie na 32
użytkowników (Dialog stosuje GEPON) :P A jeszcze w tym musi być pasmo na
TV... Więc są ograniczenia. Można to przerobić na 10Gbit do podziału,
ale jak zwykle trzeba wydać kasę.
Mam pytanie, czy w "modemie" (ONT), który Dialog daje do PON-a są w
ogóle porty gigabitowe? Z linku podawanego kiedyś na grupie
(http://www.s4tech.pl/s4tech/download/137Corecess_3900_EPON_series_gateway_ds__eng___20091105_.pdf)
oraz z opisu na http://www.corecess.com/CC3900 wynika, że seria 39xx ma
tylko porty fast ethernet na wyjściu. Mógłbyś podpiąć się sieciówką
gigabitową i zobaczyć czy zlinkuje się na 1Gbps, czy jednak link 100Mbit
to max. na tym sprzęcie?

pozdr.
pb158
2013-01-24 16:16:45 UTC
Post by DK
Mam pytanie, czy w "modemie" (ONT), który Dialog daje do PON-a są w
ogóle porty gigabitowe? Z linku podawanego kiedyś na grupie
Z opisów wygląda, że to tylko porty 100Mbit, nawet pewność mam taką, że
nie bardzo mi się chce to sprawdzić.

Można coś eksperymentalnie spróbować za grosze:

http://allegro.pl/onu-gpon-ftth-1x-gigabit-ethernet-gw-f-vat-i2953215796.html

powinno zadziałać z dialogiem i ma port ethernet 1Gbit.

PZDR
DK
2013-01-24 18:49:50 UTC
Post by pb158
[...]
Jeśli mają autoryzację końcówek (a powinni mieć, bo to standard przy
PON) to nie zadziała.
Swoją drogą trochę śmieszne, że przez jakiś czas sprzedawali
(marketingowo) usługę 1Gbps na porcie 100Mbps ;)

pozdr.
DJ
2013-01-25 11:44:28 UTC
Post by DK
Mam pytanie, czy w "modemie" (ONT), który Dialog daje do PON-a są w
ogóle porty gigabitowe?
Mi instalowali alcatel-lucent I-240G-P
litera G oznacza gigabitowy eth, gdyby była E = 100Mbit eth

www.scribd.com/doc/61247860/I-240G-B-manual
--
DJ

DJ
2013-01-25 11:47:00 UTC
Post by DK
Jeśli mają autoryzację końcówek (a powinni mieć, bo to standard przy
PON) to nie zadziała.
Czyli generalnie jesteśmy skazani na ten ichniejszy hardware?
Nie da się włączyć niczego innego, jak przy DSLu?
--
DJ

Następna strona >
Strona 1 z 3