Wyższy upload na VDSL, ETTH, FTTH
DK
2013-01-22 20:48:53 UTC
Za
http://www.telepolis.pl/wiadomosci/wyzszy-upload-na-laczach-nga-grupy-netia,2,3,27336.html

"Od połowy marca wszystkie główne profile usług na bazie NGA (czyli:
VDSL, ETTH, FTTH) w spółkach Grupy Netia (Netia, Internetia, Dialog),
zarówno dla obecnych, jak i nowych Klientów będą wyglądać tak:

do 20 Mb/s download, do 2 Mb/s upload,
do 50 Mb/s download , do 5 Mb/s upload,
do 100 Mb/s download, do 50 Mb/s upload.

Zmiana dotyczyć będzie usług dla klientów indywidualnych oraz małego i
średniego biznesu (SOHO/SME). Upload wzrośnie automatycznie i zmiana ta
nie wpłynie na wysokość miesięcznego abonamentu dla obecnych klientów.

[...]"
DK
2013-01-22 20:56:28 UTC
P.S.

Trzeba skomentować, że aż nie chce się wierzyć, że dla łącz domowych
100Mbps dadzą aż 50Mbps upload.

pozdr.
witek
2013-01-22 21:21:02 UTC
Post by DK
P.S.
Trzeba skomentować, że aż nie chce się wierzyć, że dla łącz domowych
100Mbps dadzą aż 50Mbps upload.
a w wąchocku to ....

i ciekawe za ile.

i czy bedzie dostępne w wiecej niz jednym domu prezesa.
DJ
2013-01-23 10:23:30 UTC
Post by DK
P.S.
Trzeba skomentować, że aż nie chce się wierzyć, że dla łącz domowych
100Mbps dadzą aż 50Mbps upload.
Pamiętajcie że oferta jest skonstruowana jako DO albo MAX. Co nie
znaczy że będzie zawsze i wszędzie.
Przecież 5 albo 10 też mieści się w definicji "DO 50".

Ja mam od niedawna na PON tzw "MAX20Mbit" down i 2MBit up, i
rzeczywiście tyle jest przez większość czasu.
Kiedy przy instalacji monterzy testowali łącze PON, to mieli 75Mbit
down i 15Mbit up, pingi rzędu 5-7ms. Test był wykonywany ich loginem,
czyli bez ograniczenia pasma.
--
DJ

DK
2013-01-23 12:36:23 UTC
Kiedy przy instalacji monterzy testowali łącze PON, to mieli 75Mbit down
i 15Mbit up, pingi rzędu 5-7ms. Test był wykonywany ich loginem, czyli
bez ograniczenia pasma.
Czyli pewnie należy przyjąć, że realnie na PON dla opcji 100 upload
wzrośnie do 15Mbit. No tak właśnie te 50 wydawało mi się zbyt piękne,
żeby mogło być prawdziwe. Swoją drogą ciekawe skąd takie ograniczenie,
PON powinien być bardziej "wydajny", a na uploadzie Dialog/Netia
generalnie ma przecież luzy w szkielecie.

pozdr.
witek
a te 100/50 to w teorii czy praktyce?
DK
2013-01-22 23:24:46 UTC
Post by witek
a te 100/50 to w teorii czy praktyce?
Bodajże pb158 ma obecnie opcję 100/4 na PON, więc myślę, że będziemy
mieli relację jak to w praktyce wyjdzie. U mnie w mieście Dialog nadal
oferuje max. 10Mbit i nawet VDSL-a nie ma.

pozdr.
witek
4 mnie nie interesuje. potrzebuje minimum 20.
pb158
2013-01-23 10:45:16 UTC
Post by DK
Bodajże pb158 ma obecnie opcję 100/4 na PON, więc myślę, że będziemy
Ma, sprawdzi i napisze :)

Chociaż z tego co wyżej napisał DJ, sprawdza się teraz te 75MBit jako
średni maks, w porywach miałem 79, ale nie oceniam tego jakoś negatywnie
bo w routerze mam kartę 100MBit, jak zwiększą upload podłączę się
bezpośrednio kartą 1G do modemu PON i wtedy dokładnie sprawdzę na
bezpośrednim połączeniu jak to leci.

PZDR
Mitar
2013-01-23 13:30:56 UTC
Post by DK
Bodajże pb158 ma obecnie opcję 100/4 na PON, więc myślę, że będziemy
Dialog oferuje jeszcze łącza 100 Mbit ?
Bo ze strony usunęli 100 i zostało tylko 50 i mniej.
pb158
2013-01-23 17:30:00 UTC
Post by Mitar
Dialog oferuje jeszcze łącza 100 Mbit ?
Bo ze strony usunęli 100 i zostało tylko 50 i mniej.
Mam łączę na firmę tam jest teraz oferta 10, 20 i Max, Max w moim
przypadku na światłowodzie to było 100 ( cennik dialnetu na stronie
dialogu ) pozycja na fakturze:

Abonament DialNet Mega Solo 100Mb netto 163,94 rabat 104,04 wartość
netto 59,90 zł do zapłaty + 23% VAT oczywiście

PZDR
DK
2013-01-23 19:03:33 UTC
Post by pb158
Post by Mitar
[...]
Ale rzeczywiście dobre pytanie, czy nowy klient może kupić łącze "do
100" na PON, bo wygląda na to, że nie może i teraz maksymalnie można
kupić "do 50".
Podpowiedź Dialog jeszcze istnieje i mogłaby udzielić wyjaśnienia w tej
kwestii?

pozdr.
pb158
2013-01-23 20:10:09 UTC
Post by DK
Ale rzeczywiście dobre pytanie, czy nowy klient może kupić łącze "do
100" na PON, bo wygląda na to, że nie może i teraz maksymalnie można
kupić "do 50".
Faktycznie w ofercie indywidualnej jest 50 a w firmowej został Max czyli
tyle ile lokalizacja daje, pytanie teraz podstawowe nie ma nigdzie opisu
, że po PON można tyle a tyle itd. chyba, że brać tutaj należy nie
wycofane cenniki DialNet.
Post by DK
Podpowiedź Dialog jeszcze istnieje i mogłaby udzielić wyjaśnienia w tej
kwestii?
Nie przeszkadzajmy podpowiedzi , uczy się pilnie niemieckiego, żeby
rozwiązać sprawę fritz boxów i sprawy VDSL2 z firmą AVM.
pozdr.
Mitar
2013-01-23 22:40:12 UTC
Post by pb158
Abonament DialNet Mega Solo 100Mb netto 163,94 rabat 104,04 wartość
netto 59,90 zł do zapłaty + 23% VAT oczywiście
Czyli masz łącze 100 Mbit za ~70 zł
Ja płacę tyle samo ( a nawet więcej - bo mam stały ip ) za łącze 50 Mbit.

btw.
Max prędkość ( pomijając cenniki ) ...
Na światłowodzie od Dialogu teoretycznie powinno się wyciągnąć 1 Gbit :P
Kiedyś nawet była taka "promocja" , że niby dają 1 Gbit za cenę 1 Mbit,
ale ze mną się nie skontaktowali pomimo wielokrotnego wypełniania
formularza na stronie.
Dużo stron trąbiło , że Dialog daje 1 Gbit , "a wyszło jak zawsze".
pb158
2013-01-24 09:45:06 UTC
Post by Mitar
Post by pb158
[...]
Też mam stały IP ale pokazałem tylko cenę łącza, ale to jest ta magia
słowa Max z promocji w danej lokalizacji, na PON maks jest 100 to mam 100.

PZDR
DK
2013-01-24 14:43:45 UTC
Post by Mitar
[...]
1Gbit to jest dzielony za pomocą splitera w najlepszym razie na 32
użytkowników (Dialog stosuje GEPON) :P A jeszcze w tym musi być pasmo na
TV... Więc są ograniczenia. Można to przerobić na 10Gbit do podziału,
ale jak zwykle trzeba wydać kasę.
Mam pytanie, czy w "modemie" (ONT), który Dialog daje do PON-a są w
ogóle porty gigabitowe? Z linku podawanego kiedyś na grupie
(http://www.s4tech.pl/s4tech/download/137Corecess_3900_EPON_series_gateway_ds__eng___20091105_.pdf)
oraz z opisu na http://www.corecess.com/CC3900 wynika, że seria 39xx ma
tylko porty fast ethernet na wyjściu. Mógłbyś podpiąć się sieciówką
gigabitową i zobaczyć czy zlinkuje się na 1Gbps, czy jednak link 100Mbit
to max. na tym sprzęcie?

pozdr.
pb158
2013-01-24 16:16:47 UTC
Post by DK
Mam pytanie, czy w "modemie" (ONT), który Dialog daje do PON-a są w
ogóle porty gigabitowe? Z linku podawanego kiedyś na grupie
Z opisów wygląda, że to tylko porty 100Mbit, nawet pewność mam taką, że
nie bardzo mi się chce to sprawdzić.

Można coś eksperymentalnie spróbować za grosze:

http://allegro.pl/onu-gpon-ftth-1x-gigabit-ethernet-gw-f-vat-i2953215796.html

powinno zadziałać z dialogiem i ma port ethernet 1Gbit.

PZDR
DK
2013-01-24 18:49:48 UTC
Post by pb158
[...]
Jeśli mają autoryzację końcówek (a powinni mieć, bo to standard przy
PON) to nie zadziała.
Swoją drogą trochę śmieszne, że przez jakiś czas sprzedawali
(marketingowo) usługę 1Gbps na porcie 100Mbps ;)

pozdr.
DJ
2013-01-25 11:47:01 UTC
Post by DK
Jeśli mają autoryzację końcówek (a powinni mieć, bo to standard przy
PON) to nie zadziała.
Czyli generalnie jesteśmy skazani na ten ichniejszy hardware?
Nie da się włączyć niczego innego, jak przy DSLu?
--
DJ

witek
A nie możesz sobie wszystkiego podłączyć do huba / switcha ?
DK
2013-01-25 17:54:13 UTC
Post by DJ
Czyli generalnie jesteśmy skazani na ten ichniejszy hardware?
Nie da się włączyć niczego innego, jak przy DSLu?
Zależy jaką autoryzację stosuje Dialog. Podstawowa przy PON jest po mac
(nie wiem czy w ONU jest opcja mac clone;)), ale może być też po numerze
seryjnym lub haśle.
DJ
2013-01-25 18:18:31 UTC
Post by DK
Post by DJ
[...]
Rozumiem.
Nie miałem wcześniej do czynienia ze sprzętem światłowodowym, i jestem
w tym zakresie ciemny jak niepodłączony światłowód ;)
--
DJ

DJ
2013-01-25 11:44:29 UTC
Post by DK
Mam pytanie, czy w "modemie" (ONT), który Dialog daje do PON-a są w
ogóle porty gigabitowe?
Mi instalowali alcatel-lucent I-240G-P
litera G oznacza gigabitowy eth, gdyby była E = 100Mbit eth

www.scribd.com/doc/61247860/I-240G-B-manual
--
DJ

DK
2013-01-25 17:43:50 UTC
Post by DJ
Post by DK
[...]
O, dobrze wiedzieć, że Dialog stosuje u klientów różny sprzęt do PON-a,
myślałem że wszyscy mają Corecess. Czyli jedni dostali urządzenie bez
portu gigabitowego na wyjściu a inni z gigabitowym.

pozdr.
DJ
2013-01-25 18:18:41 UTC
Post by DK
Post by DJ
Post by DK
[...]
Może zależy to od terminu? Ja miałem montowany pod koniec X.2012.
--
DJ

Elias
2013-01-29 15:06:36 UTC
Mam łącze z Dialogu (dawne e-wro) i pakiet Dialog Media z łączem
internetowym 50/2. Na infolinii Dialogu nic nie wiedzą. Na infolinii
Netii również. W Netii stwierdzili, że mogą mi w mojej lokalizacji
zaoferować co najwyżej 10/1 :))) Oj cieniutko coś z przepływem
informacji pomiędzy firmami w grupie...
Elias
Elias
2013-03-11 15:06:35 UTC
Post by Elias
[...]
U mnie już jest szybciej:
Elias
Mitar
2013-03-11 15:28:28 UTC
Post by Elias
http://www.speedtest.net/result/2566061294.png
Łódź nadal 2 Mbit
Mitar
2013-03-11 18:36:44 UTC
Połączyłem się ponownie i też mam już 5 Mbit :)
pb158
2013-03-11 20:13:32 UTC
Post by Mitar
Post by Mitar
Łódź nadal 2 Mbit
Połączyłem się ponownie i też mam już 5 Mbit :)
No to zaszaleli !!! na łączu 100Mbit PON w ZG mam zwrotnie 50Mbit pora
stawiać serwerek :)

Najlepszy napis pod testem: FASTER THAN 99% OF PL :)

Nie wiem tylko co z tym downloadem nie przekroczył mi nigdy 85 Mbit ale
to już może być kres wydajności routera 100Mbit i modemu PON też 100MBit
(niestety nie mam wersji 1Gbit )

PZDR
Mitar
2013-03-11 21:35:33 UTC
Post by pb158
No to zaszaleli !!! na łączu 100Mbit PON w ZG mam zwrotnie 50Mbit
Też bym chętnie kupił 100 Mb ale ta cholerna netia daje max 50 dla
"Klientów indywidualnych".

a "firmę" zakładać specjalnie żeby kupić te 100 Mb ...
Mitar
2013-03-11 21:40:22 UTC
Post by pb158
No to zaszaleli !!! na łączu 100Mbit PON w ZG mam zwrotnie 50Mbit
i nie mogę im wybaczyć , że w takiej samej cenie firmy mają 100 Mbit a
"Klienci indywidualni" tylko połowę tego.
DK
2013-03-11 23:07:23 UTC
Post by Mitar
Też bym chętnie kupił 100 Mb ale ta cholerna netia daje max 50 dla
"Klientów indywidualnych".
a "firmę" zakładać specjalnie żeby kupić te 100 Mb ...
Według tego:

http://dialog.pl/sites/default/files/files_to_download/SWP%20Na%20czasie%20-%206%20miesi%C4%99cy%20za%201%20z%C5%82_0.pdf

jak najbardziej daje indywidualnym 100 i jeszcze dorzuca 6 miesięcy za
złotówkę, tyle że nowym...

Natomiast starzy indywidualni zasługują na max. 50:

http://dialog.pl/sites/default/files/files_to_download/SWP%20Na%20czasie.pdf
Mitar
2013-03-12 06:49:21 UTC
Dzięki za informację :)
Mitar
2013-03-12 17:10:45 UTC
Post by DK
[...]
Byłem dziś w biurze , starym też dają ( razem z 6 miesiącami gratis ) :)
Podpisałem aneks do umowy i będę miał 100 Mbit jak skończy się stara umowa.
pb158
2013-03-12 17:56:39 UTC
Post by Mitar
Byłem dziś w biurze , starym też dają ( razem z 6 miesiącami gratis ) :)
Podpisałem aneks do umowy i będę miał 100 Mbit jak skończy się stara umowa.
A pisałeś wcześniej jak to na "firmę" lepiej i więcej, ja nie miałem 6
miesięcy gratis tylko przejście z 20 na 100 i mniejsze abonament z około
120zł na niecałe 86 zł (ze stałym IP), fakt odliczam VAT i netto wrzucam
w koszty czyli rzeczywisty koszt usługi wynosi u mnie około 57 zł ( ale
nie odliczam wtedy ulgi internetowej, która i tak już się kończy ) .

PZDR
Mitar
2013-03-12 19:45:27 UTC
Post by pb158
A pisałeś wcześniej jak to na "firmę" lepiej i więcej
Bo to 100 Mbit dobrze ukryli na stronie , normalnie jest max 50 .
Gdybym do biura nie przyniósł wydrukowanego regulaminu to coś
przypuszczam , że mi by tego nie dali.
Elias
2013-04-23 08:45:47 UTC
Post by Elias
Post by Elias
[...]
Po zlikwidowaniu telefonu i telewizji, szkielet dawnego e-wro, Wrocław,
Popowice:
:)
Elias
a***@gmail.com
2013-03-12 10:14:22 UTC
Mnie wlasnie na infolini poinformowala mila pani, ze nie zwieksza mi uploadu, gdyz to jestt tylko dla nowej prommocji, ktora weszla wczoraj w zycie. WTF?
DK
2013-03-12 10:52:32 UTC
Post by a***@gmail.com
Mnie wlasnie na infolini poinformowala mila pani, ze nie zwieksza mi uploadu, gdyz to jestt tylko dla nowej prommocji, ktora weszla wczoraj w zycie. WTF?
Bez flaszki tego nie rozkminisz, pytaj rzecznika Netii na blogu ;)
A tak bardziej poważnie, to chyba stwierdzili, że starych profili
dialogowych na kablach miedzianych nie ruszają, choć w zapowiedziach
odnośnie uploadu podawali, że będzie to dotyczyć wszystkich.

pozdr.
a***@gmail.com
2013-03-12 18:08:42 UTC
Post by DK
[...]
Po prawdopodobnie interwencji mam teraz 20/2.3 i nawet ping sie zmniejszyl, a niby sie nie da. Do bramki 31 zamiast 44. Nie jest to co prawda dalej wymarzony ping ale zawsze juz jakis postep na plus. 46 na onet, bylo 59.